2008-04-06

Pinsamt, SkandiaBanken

Jag skrev i måndag om min saknade utdelning i HQ Sverigefond. Nu har hela veckan gått och jag saknar den fortfarande. Jag ringde till SkandiaBanken i mitten av veckan för att höra var den tagit vägen och dom svarade att "dom vet att dom ligger lite efter, men dom har inte glömt mig" och försäkrade mig om att jag skulle få utdelningen till den reinvesteringskurs som gällde när utdelningen var. Wow! Allt för vänligt!

Nu har det gått ett par dagar till och fortfarande ingen utdelning alltså. Utdelningen var 27/3 och nu är det 6/4. Ska man verkligen behöva vänta 10 dagar på utdelningar i fonder? Nej, jag tycker det börjar bli riktigt pinsamt av SkandiaBanken och jag är glad över min liggande flyttorder. Å andra sidan har flyttordern legat ännu länge, så det är ju en smula pinsamt det med. Hoppas bara att strulet även där beror på SkandiaBanken så jag inte behöver vara missnöjd med ersättaren redan innan jag flyttat dit.

1 kommentar:

  1. Tråkigt att de inte sköter sig på Skandiabanken. Jag har i princip allt mitt sparande på Avanza och då jag har flyttat aktier och fonder dit så har jag aldrig upplevt att det är Avanza som slarvar utan de är snabba och korrekta.

    SvaraRadera