2009-12-22

Investor A på väg ikapp

Senaste månaden har Investor A uppvärderats i förhållande till B-aktien. På en månads sikt har A-aktien gått upp 6,6 % medan B-aktien bara gått upp 4,1 %. Vid tidpunkten för mitt köp av Investor, ungefär 1,5 år sen, var A-aktien ungefär fyra kronor billigare. Sen dess har den dessutom varit ytterligare lite billigare. Idag skiljer det dock bara en krona mellan dom, och vid stängning igår var det bara en femtioöring som skillde.

Är det något tillfälligt inför nyåret eller har A-aktien kommit att uppvärderas av marknaden? Kanske återköp? Någon som snappat upp något som jag missat?

För min egen del är jag inte alls intresserad av rösträtter utan vill bara ha den som ger bäst direktavkastning. Fortsätter rörelsen så att A-aktien blir dyrare är det därför inte otänkbart att jag säljer A-aktierna och köper B-aktier istället. Speciellt inte med tanke på mina bryderier om skatteplaning här om dagen. Men då får den skynda sig om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar