2007-03-23

Diversifierad en månad!

Så har det gått en månad sen jag startade den här bloggen. Jag startade den efter att ha sett ett program om bloggare som tjänar pengar på sitt bloggande och blev nyfiken på hur man gjorde. Praktiskt lagd som jag är så blev resultatet en egen blogg med reklam på. Jag skrev lite om hur man gör i inlägget Tjäna pengar på din blogg eller hemsida. När jag sen väl hade en blogg tänkte jag att det kunde vara kul att testa bloggandet.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva om och tog därför namnet Diversifierad. Än så länge har jag använt mig av ämnesmärkningarna:

adsense, aktier, barnuppfostran, blogg, bolån, börsen, börstips, civilkurage, hemsida, historia, livets goda, politik, reklam, skatt, villaboende, öl

Jag har också, väldigt otippat, skrivit flera artiklar som haft med bilar att göra.

Av det jag trodde att jag skulle skriva om kan jag konstatera att friluftsliv, musik och data var dåliga gissningar. Friluftslivet tror jag kan komma nu när snön försvunnit och luften blir varmare, men musik och data utgår. Ersätter gör politik, som inte mindre än sex inlägg har märkts med. Jag passar också på att ändra ämnet börsen till ekonomi för att innefatta bolån, som jag också skrivit mycket om.

Har jag tjänat några pengar då? Tja, hittills har jag haft ungefär 4000 sidvisningar och tjänat $15,41. I runda slängar en hundring alltså. Inget man kan leva på så klart, men jag har å andra sidan inte heller haft några utgifter för mitt bloggande.

3 kommentarer:

  1. Ska kolla in dina råd över hur man tjänsar stålar. En hundring är ju en hundring, speciellt bra eftersom insatsen är noll och ingenting. Hoppas ni mår bra!

    SvaraRadera
  2. Nja, du har väl haft kostnad i form av tid. Du har bloggat ganska flitigt så jag gissar att du lagt ner åtskilliga timmar.

    Men du kanske ser det som hobby, och något du gjort oavsett pekuniär belöning? I så fall är ju $15 bättre än en spark på smalbenet trots allt;)

    SvaraRadera
  3. Jo, timlönen är rätt kass! Men eftersom bloggandet mer är ett intresse så är det ju roligt att få lite pengar för att utöva det. Allt är ju liksom bonus.

    SvaraRadera