2008-02-07

Portföljen uppdaterad

Efter köpet av SCA idag så är portföljen någolunda färdigkomponerad. Diversifieringen har nått önskad grad och jag gillar dom bolag jag äger. Jag gillar inte utvecklingen i fallet Husqvarna men jag älskar själva företaget... så jag behåller dom ändå! Har för övrigt precis petat ihop en ny beskrivining av min portfölj som ni hittar en bit ner i vänsterspalten.

Jag har fortfarande en del pengar kvar i min HQ Sverigefond som så småningom ska växlas över till aktier, men det finns ingen plan för när. Det är då sannolikt att jag kommer att öka vissa innehav snarare än skaffa fler. Närmast har jag Telia och Husqvarna i åtanke. Telia har länge varit i minsta laget och Husqvarnas värde har krympt en hel del sen jag skaffade dom.

Vad gäller nya företag i portföljen så är det Handelsbanken och Securitas som står högst på min bevakningslista för tillfället. Ingen av dom har kommit med årsrapporten än dock, och innan dom visar upp dom är det inte heller intressant för mig att köpa dom - sen får vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar