2008-02-27

Vit vecka, dag 3

I natt hade jag veckans första mardröm! Jag drömde att jag tittade på mina aktier. Telia var ner 8,92% den dagen och senast betalt var 18,67. Skapligt ras! Övriga kurser minns jag inte. Nu tror jag nog att det hade trängt fram även till mig om ett av börsens största bolag tappat över halva värdet på ett par dagar, så jag kan inte påstå att jag tror att drömmen var sann.

Så vad tror jag då?

Vad gäller Telia är jag kluven. Den borde ha återhämtat sig något och handlas runt 50, men med tanke på den sura utvecklingen förra veckan så kan den lika gärna fortsatt ner till 43-44. Optimist som jag är gissar jag väl på 49,50.

SKF är jag hyfsat säker på har haft en fin utveckling. Enligt ett blogginlägg jag snubblade på igår så hade SKF "gått som tåget" senaste två dagarna, så frågan där är väl mest om aktien tagit sig igenom motståndet på 120 eller om den fortfarande slåss med det. Jag tror den är igenom!

RNB läste jag som sagt i måndags att den gått bra då i alla fall. Är dock tveksam till om den lyckats ta sig över 45 kronor redan, men sannolikt handlas den där omkring.

SCA hoppas jag också har gått starkt, så klart, men där är jag osäker. Jag drar till med 105, fast det är nog mer önskande än logik bakom den gissningen.

Husqvarna är jag mer övertygad om att den fortsatt upp. En bit över 70 skulle jag tipsa på.

HQ i sin tur gissar jag ligger omkring 170. Snarare norr om än söder om.

Midway står nog däremot kvar och stampar mellan 65-70. Känns som om det måste till någon nyhet för att lyfta aktien mot högre höjder innan utdelningen närmar sig.

Wayfinder har jag inte heller mycket hopp om, så vida det inte kommit någon nyhet som jag lyckats undvika. Den har nog fortsatt ner en krona till sen rapporten och handlas till 10,50.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar