2008-02-26

Vit vecka, dag 2

Då är det alltså den andra dagen i min Vita vecka. Ni som följde mig under första dagen vet att det gått ganska bra än så länge. Jag har oavsiktligt fått lite information från läsandet av alla ekonomibloggar, men det tycker jag är okej. Jag vill inte sluta läsa bloggar under veckan också, vad skulle jag då göra?! Bloggarna är lite som mitt nikotinplåster. =)

Idag på morgonen var det snigelfart i tunnelbanan på grund av ett "spårledningsfel". I vanliga fall hade jag suttit och surfat ekonominyheter på telefonen, men så inte idag. Jag fick hålla mig till att läsa den bok jag hade med mig, men det var ganska svårt på en tbana full av negativ energi. Fick inte mer än ett par sidor lästa.

En sak som slagit mig är att jag har massor av fondaffärer under veckan. Till gårdagens slutkurs handlade jag till min son, idag handlas mina månadssparade regionsfonder (europa, östeuropa och japan), imorrn min globalfond och i övermorgon min spekulation.

Alla mina fondköp är långsiktiga, eller åtminstone medellång i spekulationen, så det ska ju inte spela någon roll hur dom utvecklas precis runt köptillfället - men i vanliga fall brukar jag titta hur kursen utvecklas den dag jag köper och dagen efter och bli lite glad om det var gynnsamt eller lite less om det var dålig timing. Knäppt kan tyckas, idag när jag har lite distans till det.

Update 12:53:
Åt lunch inne idag. Brukar alltid läsa DI då, men jag bestämde mig för att det var olämpligt den här veckan. Frestade dock, med rubriker om skogsägare på framsidan... Bra för SCA? Istället blev det Computer Sweden som fick göra mig sällskap. Läste om Wayfinders nya ordförande, men det var ju gamla nyheter så det gjorde inget. Kan passa på att påpeka att jag tror att det verkligen kan göra företaget gott. Hoppas han kommer vara aktiv.

Update 15:11:
Det går segt nu. Inte mycket som händer på jobbet, inte mycket som händer på bloggarna jag prenumererar på. På jobbet är många frånvarande av olika anledning och verksamheten befinner sig i någon form av bakvatten. Jag har förvisso något att göra, men för att bli riktigt produktiv skulle jag behöva samverka med en person som inte är tillgänglig. På bloggarna finns det varken nya inlägg eller livliga diskussioner. Snart öppnar USA. Ett typiskt tillfälle då jag i normala fall skulle tittat runt lite bland börskurserna.

Update 18:29:
Ny dag avklarad. Det gick lite snabbare sista timmarna. Nu är jag klar med allt jag kan göra innan den andra personen blir tillgänglig. Dags att gå hem! Min BlockSite fick för övrigt göra sitt jobb tidigare idag. Satt och pratade telefon och slentriansurfade till di.se under tiden...

"This website, or elements thereof, are on the BlockSite blacklist and have not been loaded."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar