2008-02-28

Vit vecka, dag 4

God morgon allihop. Då går min vita vecka in på sin fjärde, och näst sista, dag. Det är inte så svårt att hålla sig borta längre. Jag upplever dessutom att min totala lyckonivå höjts genom att inte behöva ta del av varje kurskörning neråt som någon av mina aktier gör. Dessutom känner jag mig mindre stressad nu också. Jag ska helt klart fortsätta titta mindre på aktierna än jag tidigare gjort även efter veckans slut.

Igår lyckades jag hålla mig hela borta från indexutvecklingen förutom att jag såg en rubrik på morgonen om att "börsen vänder ner". Imorse såg jag dock i tidningen att det hade vänt upp igen. Jag såg också att dollarn har fortsatt ner en bra bit - trist för min AdSense-utbetalning som är under bearbetning. Sannolikt är det också dåligt för SCA, så jag tror nog den ligger kvar under 100 fortfarande. Surt. Fonden jag sålde har sannolikt gått upp några procent istället.

Nåja, SCA:s tid kommer. Det finns stora värden i företaget, dom har en lång och bra historik av utdelning och är diversifierade både produktmässigt och geografiskt. Dom påstår sig dessutom vara mindre dollarberoende än många andra i samma bransch. Fortsätter den neråt så är det snarare öka än sälj som gäller.

Update 14:21:
Idag när jag åt lunch inne läste jag faktiskt DI. Jag läste kommentarerna till Handelsbankens rapport, det tyckte jag gott jag kunde få. Liksom jag, efter första intrycket då jag började läsa deras rapport på vägen hem igår, var tydligen dom allra flesta besvikna. Börsen hade straffat aktien hårt. Som jag hoppades alltså! Jag läste också i DN om dom onda bankerna som tjänar pengar på sina kunder. Kan ju i samband med det passa på att tipsa om min Kapitalnet-artikel om hur man Prutar på räntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar