2008-02-26

Firefox Add-ons

Efter en diskussion under inlägget Första timmen avklarad grävde jag fram en ny Add-on till min Firefox. Den heter BlockSite och blockerar helt enkelt åtkomst till sajter som du anger. Den kan också fungera bakåfram så att den bara tillåter sajter du angivit.

Jag lade till alla olika ekonomisajter som jag brukar besöka slentrianmässigt för att det inte skulle ske någon "olycka" under min Vita vecka. En oväntad bonus var att Ekonominyheternas scroll som jag har på högerkanten slutade fungera. Har funderat på att ta bort den under veckan för att undvika information jag inte vill ha, men nu löste sig det som sagt på ett mycket smidigare sätt!

När jag ändå är inne på Firefox Add-ons vill jag passa på att tipsa om AdSense Notifier. Med den installerad ser du vad du tjänat in under dagen nere i högra hörnet av webbläsarn. Du kan dessutom konfigurera den så att du surfar in på den riktiga AdSense sidan, inloggat och klart, genom att bara klicka på den. Med den installerad blir den passiva inkomsten mera passiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar