2007-05-07

Uppföljning, BelgoDubbel

Det akuta öltips jag slängde ur mig i förra veckan provsmakades igår till en grillad biff med klyftpotatis och hickorysås. Jag blev dessvärre inte överdrivet lycklig av ölen. Den smakade väldigt gott, men tyvärr smakade den på tok för lite. Resterande flaskor får ligga och mogna ett tag i hopp om att smaken blir kraftigare med tiden.

Jag jämförde den med en La Trappe Dubbel som jag drack parallellt. La Trappen var vacker, nästan rubinröd och helt klar, medan BelgoDubbel var väldigt grumlig och inte speciellt tilltalande. La Trappen smakade också mycket mer, så ska du köpa en öl för att dricka direkt är det inget snack om vilken du ska ta. Hur BelgoDubbeln blir när den fått ligga till sig ett tag står dock skrivet i stjärnorna än så länge. När vi vet det lär den inte finnas att få tag på längre, så det är upp till var och en att chansa!

1 kommentar:

  1. Det är klart att den går att få tag på även senare, det kräver bara lite mer energi... :)
    Följ bara instruktionerna här: http://www.shbf.se/Hembryggning/Utskrift_av_recept.php?recept=419

    SvaraRadera