2007-05-11

Uppdaterat reklamfilter

DN har tagit fram nya siffror i ärendet snabba lån som hamnar hos kronofogden. Ökningen är rejäl, på årets fyra första månader har nästan dubbelt så många ställt till det för sig som under hela förra året.

Lånen kom under förra våren och fram till årsskiftet var det 1.407 personer som hamnat i fogdens register på grund av dom. Under årets första fyra månader har ytterligare drygt 2.600 hamnat där.

Det vill jag "fira" med att publicera min senaste Filtreringslista för AdSense-annonser. Använd den gärna själv om du använder AdSense. Jag vill också rikta en önskan till alla som ser en reklam för snabblån på min blogg: Skriv ner webbadressen till annonsören i en kommentar så jag kan filtrera bort dom i fortsättningen!

bankkonsument.blogspot.com
bluestep.se
butik.se
citibank.se
eurofinans.se
ferratum.se
finance4you.se
folkia.se
gemoneybank.se
gratis-shopping.com
humanfinans.se
katalogen.se
konsumentkredit.se
kredit365.se
kundfinans.se
meddelandelan.se
medicalfinance.se
mobillan.se
realfinans.se
se.mongenie.com/Kredit
smsfinans.se
smspengar.se
soundvisionfinans.com
sveadirekt.se
uppslaget.se
wasakredit.se
www.grr.se/bank-finans

Sms-lån skuldfälla för unga (DN)
Annonserna på internet blev fler (DN)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi kan ha ett länkutbyte om du fortfarande är intresserad, lite sen att svara dig.
    Såg att Haglöfs (Ratos) gjort ett dåligt resultat så det var nog klokt att sälja Fenix. Varför satsar du inte på Bure istället?

    Hälsn.Finansmamman

    SvaraRadera