2007-05-21

Att synas

Jag har i ett tidigare inlägg berättat om Twingly som ett bra sätt att få trafik till din blogg. Ett annat sätt, om än långt ifrån lika bra, är att registrera din blogg hos olika portaler.

Jag är med i fyra stycken, alla prydligt uppradade längst ner till höger. För att få ut så mycket som möjligt bör du nämligen lägga till deras lilla kodsnutt som visar en minibanner för portalen som samtidigt registrerar trafiken på din blogg. Lägger du inte till den kommer du hamna sist i alla topplistor som baseras på besöksantal, och inte få lika mycket trafik tillbaka.

En ytterligare anledning till att registrera sin blogg på dom här portalerna är att få en högre Page Rank. Den bygger nämligen på hur mycket länkar som finns till din blogg. Detta är också en god anledning till att byta länkar med andra bloggare så som jag gjort nere till vänster. Jag är dock ganska restriktiv med vilka jag länkar till som ett slags ansvar mot mina läsare. Dom jag länkat till tycker jag så klart är bra bloggar!

Din egen och andra sidors Page Rank kan du mäta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar